Партнерські програми - отримуємо прибуток на своєму сайті
Люди створюють сайти в силу різних причин: хтось веде блог і йому
приємно спілкування з іншими людьми, а хтось створенням сайтів заробляє
на життя. Яка б не була причина, через деякий час у багатьох виникає
бажання спробувати трохи заробити на своєму сайті. Поєднати, так би
мовити, корисне з приємним. Способів заробітку на сайті чимало, але в
цій статті ми ознайомимося з найбільш популярним з них - монетизації
сайту за допомогою партнерських програм. Що таке партнерська програма Багато
хто чув цей термін, але уявлення про нього мають досить туманне.
Давайте для початку сформулюємо поняття «партнерська програма».
Партнерська програма - форма ділової співпраці між продавцем і
партнером при продажу будь-якого товару чи надання послуг. Інші варіанти
назви - «партнерка», «affiliate program», «partner program».
Оскільки
ця співпраця, то воно є взаємовигідним. Партнер (тобто ви) - залучаєте
на сайт продавця відвідувачів і отримуєте за це грошову винагороду.
Продавець збільшує обсяги продажів. Всі задоволені. Чи потрібно
говорити, наскільки популярні партнерські програми? Зайдіть на будь-який
сайт і ви знайдете на ньому партнерські посилання, банери і т.д. і т.п.
Часом деякі впадають у крайнощі і сайт так обвішаний рекламою, що
втрачається інформація - кожен заробляє як може. Крім того, заробляти за
допомогою партнерських програм можна і без сайту. Що заважає вам
розмістити реферальні партнерські посилання на різних форумах? Багато
хто так і роблять. Незважаючи на те, що всі партнерські програми
базуються на показі реклами, їх можна розділити на окремі види, з якими
ми зараз ознайомимося. Види партнерських програм Партнерські
програми відрізняються один від одного в залежності від того, за що вони
платять гроші. Існує кілька схем по яких можуть проводиться виплати:
* Оплата за продаж (PPS) * Оплата за дію (PPA) * Оплата за показ (PPI) * Оплата за клік (PPC)
Оплата за продаж (PPC - англ. Pay-Per-Sell «плата за продаж»)
Відвідувач, що прийшов по партнерському посиланню з вашого сайту,
робить покупку будь-якого товару. Ви отримуєте винагороду, зазвичай у
вигляді відсотка від покупки. До цього виду програм відноситься
співпраця з продавцями товарів - фізичних (книги, апаратура) або
віртуальних (хостингу, медіа-файлів). Оплата за дію (PPC - англ. Pay-Per-Action «плата за дію»)
Вам перераховуються гроші за вчинення відвідувачем обумовленого дії:
реєстрації, підписки на розсилку та ін До цього виду відносяться
партнерські програми сайтів знайомств, онлайн-ігор, обмінних пунктів
віртуальних валют та інші. Оплата за показ реклами Ви
розміщуєте рекламу і отримуєте за її показ гроші. Найпростіший вид
заробітку, і як наслідок, самий низькооплачуваний. Фактично ви отримуєте
гроші просто за відвідування вашого сайту. Оплата за клік (PPC - англ. Pay-Per-Click «плата за клік»)
Ви отримуєте плату за клік відвідувача вашого сайту на рекламному
матеріалі і перехід його на сайт партнера. Для оцінки ефективності
показів реклами використовується термін CTR.
CTR - від
англ. click-through rate (показник клікабельності) визначається як
відношення числа кліків до числа показів реклами і вимірюється у
відсотках. Обчислюється за формулою: CTR = кількість кліків / кількість показів * 100. Приклад: реклама показана 100 разів і на ній клікнув один відвідувач. CTR в даному випадку дорівнює 1%.
Стає зрозумілим, що чим CTR вище, тим ефективніше працює рекламний
блок. І тим більше прибутку він буде приносити своєму власникові
Що таке заробіток на трафіку Синонім
цього словосполучення - монетизація трафіку. На інтернет-сленгу трафік
означає кількість відвідувачів, що прийшли на веб-сайт за певний
проміжок часу - як правило за добу. Цей вид заробітку об'єднує два
останні види заробітку - плату за клік і плату за показ реклами. Також
до одного з видів партнерського співробітництва часто зараховують
контекстну рекламу. Що таке контекстна реклама Контекстна реклама -
це вид реклами, вміст якої відповідає вмісту сторінки, на якій вона
розміщена. Незважаючи на те, що контекстна реклама знаходиться в цьому
розділі, до цих пір ведуться суперечки, чи вважати її вона видом
партнерських програм. Зазвичай контекстна реклама являє собою рекламний
блок з текстово-графічним оголошенням або банером. В інтернеті існують
системи (сервіси) контекстної реклами, що користуються популярністю у
веб-майстрів і власників сайтів. Співпраця з ними дуже зручно, так як
тематика вмісту рекламного блоку підбирається автоматично движком тієї
чи іншої системи контекстної реклами. Що потрібно зробити, щоб почати заробляти на партнерках? Ви
повинні зареєструватися у сервісі, з яким збираєтеся співпрацювати.
Після реєстрації ви отримуєте рекламні матеріали - посилання, банери,
код яких ви розміщуєте на своєму сайті або, якщо у вас його немає,
форумі або іншому відвідуваному ресурсі. Заходячи періодично в свій
аккаунт ви повинні аналізувати надану вам сервісом статистику і приймати
відповідні заходи. І, нарешті, виводити гроші.
На якому сайті можна заробляти на партнерках? Ми зупинилися на виведенні грошей. Це здорово, але давайте трохи остинем, і розберемося на якому сайті можна заробити гроші. По-перше, сайт не повинен порушувати законів вашої країни та країни-партнера. Простіше кажучи, законів країн СНД. По-друге,
сайт повинен бути відвідуємо. Говорячи на інтернет жаргоні - бути
розкрученим. На новому сайті навряд чи вам вдасться заробити більш-менш
пристойні гроші. Для розвитку сайту потрібні як мінімум дві речі: якісне
вміст і час. І якщо ви думали, що за місяць-другий зможете зліпити сайт
і почати заробляти на ньому, то розчарую вас. Орієнтуйтеся на півроку і
хоча б на дві-три сотні статей - бажано ексклюзивних. І коли
відвідуваність сайту досягне декількох сотнях унікальних відвідувачів в
день, ви це відчуєте. По-третє, тематика вашого сайту повинна мати
спільну точку дотику з сайтом партнера. На сайті, присвяченому рецептами
ніхто не клацне на банері з рекламою гайкових ключів (хоча я б з
інтересу клікнув :-)). Зате можна заробити на рекламі магазину з
кухонними аксесуарами і побутовою технікою для кухні.
Ми
ознайомилися з термінами і основами заробітку за допомогою партнерських
програм. Наступний природне запитання: «А де ж взяти партнерів?».
Відповідь, ймовірно, здивує вас. Заходьте в Гугль, набираєте в рядку
пошуку «партнерські програми» і вибираєте ту, яка вам сподобається, не
забуваючи, звичайно, про подібність тематики вашого сайту і партнера. Ви
знайдете багато чого. Партнерські програми є у банків і фармацевтичних
компаній, хостингових компаній і всіляких інтернет-магазинів - всього не
перерахуєш. Якщо ж ви не хочете займатися пошуками або не можете знайти
відповідного партнера, тоді ваш шлях лежить на системи контекстної
реклами. Більша частина власників сайтів надходить саме так.